Πριν από λιγότερο από δώδεκα μήνες γράφαμε για το 2012 ότι ήταν η χρονιά της Αθλητικής Χορηγίας. Δεν πέρασε καν το 2013 και οι αριθμοί αλλάζουν υπέρ του αθλητισμού παγκοσμίως παρά τα προβλήματα που κουβαλάει η Ευρώπη και επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία. Η αθλητική βιομηχανία έχει αξία πλέον 145 δισ. δολάρια και η αθλητική χορηγία είναι πια πάνω από τα 50 δισ. !!
Στην Ευρώπη ωστόσο είχαμε μικρή πτώση, της τάξεως του 2,2%, λόγω της κρίσης που μαστίζει τις Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ελλάδα, την οποία όσο και αν φαίνεται περίεργο δεν κατάφερε να την υπερκαλύψει η άνοδος των ανατολικών χωρών της Ευρώπης και οι Ολυμπιακοί του Λονδίνου.
Φυσικά τα 25.9 δισ. ευρώ του 2012 δεν είναι αμελητέα ενώ μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με την ZenithOptimedia η διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη , είχε επίσης πτώση 2,7% το 2012. Η μεγάλη άνοδος από το 2010 στο 2011 που έφτασε το 14% ήταν μεγάλη στην Ευρώπη, αλλά ελπίζουν να συνεχιστεί το 2013 και το 2014. Η Ευρωπαϊκή αγορά της αθλητικής χορηγίας με γεγονότα σαν την Formula 1 ή τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς στο Σότσι το 2014, αλλά και την έδρα πολλών ομοσπονδιών να βρίσκονται σε έδαφος της ΕΕ δεν έχει να φοβάται για το μέλλον. Η αναλογία Χορηγιών το 2012 σε αθλητικές και μη ήταν 70:30 υπέρ των Αθλητικών Χορηγιών! Εδώ να σημειώσουμε ότι μιλάμε γενικά για μη αθλητικές χορηγίες, εννοώντας αυτές στις τέχνες, φεστιβάλ, εκθέσεις, ετήσια γεγονότα, οργανισμούς, ενώσεις κτλ Για να δούμε όμως και τον παγκόσμιο χάρτη στα ποσά που δαπανώνται στις αθλητικές χορηγίες , έχουμε αύξηση και πάλι το 2012 από το 2011 και διαφαινόμενη επίσης 4,2% αύξηση για το 2013 , με το ποσό να αγγίζει τα 53,3 δισ. δολ.!! Οι τυχόν διαφορές στα νούμερα που εμφανίζονται από τις μετρήσεις της Αμερικανικής εταιρείας (IEG) σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση ( ESA ) έχει να κάνει με τους υπολογισμούς σε ανταποδοτικές χορηγίες κτλ και για να μην σας ζαλίζω , αυτό που μετράει είναι ότι οι αριθμοί είναι υπέρ της Αθλητικής Χορηγίας μιας και εμφανίζονται χαμηλότεροι στον πίνακα, σε σχέση με αυτούς που δίνει στην Ευρώπη η ESA. Αν κάνουμε μια ακόμα πιο εις βάθος ανάλυση στα νούμερα ανά ήπειρο, το Μουντιάλ στην Βραζιλία φέτος το καλοκαίρι και οι Ολυμπιακοί αγώνες το 2016 θα ανεβάσουν τα νούμερα στην Νότια Αμερική. Η δε Ευρώπη , εκτός από τους λόγους που προ αναφέραμε στην αρχή του κειμένου μας, με το Μουντιάλ Μπάσκετ στην Ισπανία και την Αγγλία κυρίως δεν έχει φοβάται τίποτα. Την Αγγλία ; Ναι την Αγγλία, αυτή την χώρα με τους σνομπ τύπους, γεμάτους παραδόσεις, λάτρεις της συνέπειας και της αξιοκρατίας. Η UKTI , ένας κρατικός οργανισμός που είχε αναλάβει να φέρει 11 δισ. από την χρήση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων του Λονδίνου σε ένα βάθος χρόνου τεσσάρων (4) ετών , ανακοίνωσε ότι ο στόχος επετεύχθη το 2013!!!! Στο σύνολο αυτό περιλαμβάνονται περίπου 130 εκατ. σε στερλίνες πωλήσεις στην Βραζιλία για τα δυο μεγάλα αθλητικά event το 14 και το 16. Όλα αυτά όμως είχανε σχέση με την μετατροπή του Lancaster House δίπλα στο StJames'sPalaceκαι GreenParkστο Λονδίνο σε κέντρο της Βρετανικής Οικονομίας κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012. Εκεί επιτεύχθηκαν σχεδόν όλες οι συμφωνίες! Πίσω στα δικά μας, για την την σχέση 70:30 που αναφέραμε στην Ευρώπη των αθλητικών χορηγιών δείτε και σχετικό πίνακα για τις χορηγίες παγκοσμίως, που μεγαλώνει την διαφορά υπέρ του αθλητισμού. 91% των χορηγιών παγκοσμίως λοιπόν, ξοδεύονται στον αθλητισμό! Αν αναρωτιέστε πού καταλήγουν οι αθλητικές χορηγίες, πού γίνονται δηλαδή, σε ομάδες, φορείς του αθλητισμού κτλ ιδού : Καταλαβαίνετε ότι κάπως έτσι εκτοπίζουν οι μπασκετμπολίστες τους Μέσι, Ρονάλντο και Μπέκαμ από την σχετική λίστα του FORBES και ας αφορά η δαπάνη του 2012 μόνο το 17% των χορηγιών προς τα πρόσωπα! Το άθλημα μας το μπάσκετ είχε άνοδο παγκοσμίως στις χορηγίες όταν το Ράγκμπι, η NASCAR, το Αμερικάνικο Ποδόσφαιρο αλλά και τα γήπεδα ή venues είχανε σημαντική πτώση. Από τα νούμερα βλέπετε ότι δεν είναι το ποδόσφαιρο τα πάντα στην ζωή μας και υπάρχουν αθλήματα που αναπτύσσονται παγκοσμίως συνέχεια. Ενώ αν θέλετε να δείτε από ποια κατηγορία είναι οι εταιρείες που ξοδεύουν χρήματα στις χορηγίες , ο τομέας των αυτοκινήτων ξεχωρίζει και ακολουθεί αυτός της ένδυσης. Δυο κατηγορίες πολύ δύσκολες για την χώρα μας που ξοδεύουν ελάχιστα γενικά τα τελευταία χρόνια για χορηγίες. Αν θεωρείτε ότι η διαφήμιση ή το λεγόμενο salespromotionέχει ανάλογη άνοδο παγκοσμίως , δείτε τον πίνακα , όπου η πτώση και των δυο είναι εμφανής. Γιατί ; Σχετικά είχαμε γράψει Επιπλέον παρατηρείται όλο και εντονότερα η τάση να προτιμάται η μακροπρόθεσμη προβολή, που εμπλέκει και συναισθηματικά όλους τους φορείς, να προκρίνεται δηλαδή η χορηγία, η οποία κερδίζει συνέχεια έδαφος σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, έναντι των βραχυπρόθεσμων επιλογών που δίνει η διαφήμιση, η οποία μην ξεχνάμε επιβαρύνεται με πρόσθετα έξοδα (αγγελιόσημο, ειδ. διαφημιστ. φόρος 20% κτλ). Bonus πριν να φύγει το 2013 και με αντέξατε με τόσους πίνακες, οι καλύτερες αθλητικές στιγμές παγκοσμίως για το 2013 Για όσους όρεξη για διάβασμα το βιβλίο από τον δικό μας Κώστα Σωτηρίου δίνει πλέον βοήθεια με την αγορά του και σε ιδρύματα ενώ για όσους αγαπούν τους αριθμούς και το sports marketing δείτε 50 εταιρείες που θα εμπλακούν περισσότερο στον Αθλητισμό το 2014. Θα κλείσω με μια ευχή - παράκληση προς τα τηλεοπτικά κανάλια, ελεύθερα και μη: Αξιέπαινη η προσπάθεια των διεθνών μας Σαμαρά, Γκέκα, Καραγκούνη και την προβάλλετε, όπως τους αρμόζει, αλλά εξίσου σημαντική και του Κουφού, του Καλάθη, του Αντετοκούνμπο στο ΝΒΑ. Δείχνετε λίγο μπασκετάκι. Καλό κάνετε και στο τηλεοπτικό προϊόν, που θα πουλάτε και αργότερα... Καλή χρονιά με υγεία σε όλους και αγάπη εύχομαι. Πηγή: Basket Blog ΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:Euroleague OperaΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:Ρικιάρντο: «Στα ίσα με Φέτελ»ΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:Φιλικό για να ευχαριστηθεί ο ΜέσιΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:Ανησυχεί για την επιστροφή Διαμαντάκου στον ΠειραιάΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:«Είμαι Μπενφίκα ρε Άγιε Βασίλη…» (video)ΕΥΡΩΤΑΣ ΕΛΟΥΣ:Μπαρτσελόνα-Γκραν Κανάρια 62-52,Μπανταλόνα - Ρεάλ Μαδρίτης 68-72 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου